Nestbevuilers

20101014114321 tryharder

Wanneer ik zeg dat ik marketer of communicatie-professional ben, zie ik mensen de wenkbrauwen fronsen. Het gaat niet goed met het imago van ons vak. En daar zijn wellicht vele redenen voor. Als consument begrijp ik hun alvast volledig. Zonet kon ik het zelf ondervinden. 

Een wagen, online gehuurd bij de marktleider, bleek achteraf heel wat duurder. Eerst probeerde men me -voor een klein prijsje mijnheer - een grotere aan te smeren, maar daar liep ik niet in. Extra verzekeringen, wegassistentie en weet-ik-veel wat nog werden zonder verpinken op het mysterieuze contract bijgevoegd. Een uurtje later de wagen binnenbrengen kost een extra dag. En een wagen met driekwart gevulde brandstoftank terugbrengen kost de tegenwaarde van twee volle-tank beurten. Dat is niet erg netjes. Maar ze konden er niets aan doen. "It's our marketing policy sir".

Zullen we blijven klagen dat het slecht gaat met merken? Of zullen we zelf de koe bij de horens nemen en voortaan de nestbevuilers stevig aanpakken? Aan ons de keuze.

<Column gepubliceerd in PUB 10 oktober 2013>

©The House of Brands bvba @ 2015