De XII Werken van Wouter

Gij zijt toch nogal ne kèrel hé” zou den Herman zeggen. Als een sluwe woestijnvos, de kleinste aller vossen maar met verhoudingsgewijs de grootste oren, maakte je een nachtelijke jacht op de alom gegeerde SBS-bruid. Jouw huwelijksaanzoek werd door de Willy’s en Marjetten, weliswaar met kleinere slechthorende oortjes, op hoongelach onthaald. Uiteindelijk blijk je dan toch de allerslimste mens van vlees en bloed in het oude geslacht van de mediawereld. Je reed met de fiets van Pavlov een vlekkeloze ronde. Wouter beet hond. Als een parelvisser dook je dit potentieel juweeltje op. En zo kom je dan -wijlen de week- als de mol terecht in de wondere wereld van waanzinnig waardezoekende reclamemakers. Je brengt de mannen op de rand van een zenuwinzinking. Want geloof me vrij -ik ken mijn pappenheimers- ze leefden al jaren op hun eenzaam eiland. Sommigen hopen wellicht dat dit uw laatste show wordt, anderen staan open voor de blijde boodschap zonder je bij voorbaat in de gloria te prijzen. Maar laat één ding duidelijk zijn: de aanwinst van de nieuwe vis in jouw vijver zal niet zonder neveneffecten blijven voor zowat alle spelers in de sector. Het is nu even wachten op het Vincent-rapport van de Belgische Raad voor de Mededinging, maar de quizmaster van de commissie voorspelt groen licht. Dus je kan nog net even Napels zien, en dan ... terugkomen.

De felicitaties voor de overname waren overweldigend. Iedereen was in de feestelijke overwinningsroes superblij. Ach ja, er waren enkele obligaat kritische bedenkingen vanuit voorspelbare hoeken, maar die tellen we even niet mee. Ook ik sluit me graag volmondig aan bij de jubelende meute. 

fkdevijver2103.jpg.h380.jpg.568.jpg

De obscure nightshop was onlangs reeds gerenoveerd naar een vrolijke vlaamsche familiewinkel, een excellente aanloop om nu verder door te groeien naar een waardevolle commerciële kwaliteitszender. Want dat is inderdaad wat we, als kijker en adverteerder, nu van u in de eerste plaats verwachten: een kwalitatieve programmatie. Daarnaast hopen we natuurlijk op een slimme en transparante aanpak van het commerciële luik. Als nieuwkomer is het een perfect moment om tabula rasa te maken met enkele aloude bizarre en kronkelige tradities. Gooi de figuurlijke steen maar in de spreekwoordelijke kikkerpoel (‘nomen est omen’ nietwaar). Klare taal, dat horen we graag. En met het triumviraat rekenen we uiteraard op een innovatieve crossmediale aanpak, wat hopelijk eindelijk meer zal betekenen dan een simpele promotionele bundeling van tv, krant en magazine. Ach ja, we vergaten nog jouw passie voor de sport. Want ook daar is nog wat werk aan de familiewinkel: een heuse sportzender eventueel in samenwerking met een aantal andere publieke en/of private partijen moet zeker tot de mogelijkheden kunnen behoren. Wat tenslotte al het televisie-kookgeweld betreft, laat daar de wijnkelk maar eens aan jou voorbijgaan. We zijn wat dat betreft al meer dan oververzadigd. Al kunnen we het bestek in het Leuvense als fervente culinaire meerwaardezoeker nog steeds waarderen

Je ziet het Wouter, de verwachtingen zijn hooggespannen. Er staan je -minstens 12- moeilijke opdrachten te wachten. Maar je bent dan ook een échte volksheld, en de combinatie van onmetelijke kracht met een flinke dosis slimheid zal menig media-Herakles ongetwijfeld doen verbleken. Welkom in de groep!


<Column gepubliceerd in PUB 18 mei 2011>

©The House of Brands bvba @ 2015